25 oktober 2016

Ett twist-and-pop-kort för BoBunny

Idag ska jag visa er de bilder som syntes i BoBunnys blogg i helgen som gick. Jag har gjort ett så kallat twist-and-pop card med fina papper och dekorationer från BoBunnys serie Merry & Bright.
Det är en tutorial i ord och bild, och längre ner i inlägget finns en liten filmsnutt där jag visar det färdiga kortet och hur det fälls upp och ihop. Du hittar också måtten som man använder till kortet sist i inlägget. 

Så här ser pappersbitarna ut när de är utskurna. Nu är det dags att dekorera!


Jag började med den pappersbit som ska sitta inuti kortet.
Det blev chipboard-dekorationer och fint mönstrade papper.
Ser ni den söta lilla "dalahästen"? Vad roligt!
"Merry Christmas" är stämplat och embossat, så också de fina, vita snöflingorna.


Jag fortsatte sedan med att dekorera insidan av kortet.
Sen fäste jag själva mekanismen som ska göra att kortet "twistar" och "poppar"! :-)


Jag satte tejp (Scor-tape, den bästa på marknaden!) i övre högra hörnet
och nedre vänstra hörnet. Sen fäste jag den dekorerade pappersbiten på.


Så här ser framsidan på kortet ut.
Jag har använt en chipboard-dekoration och diecuts utstansade med BoBunny-dies.




Här är den lilla filmen där du kan se hur kortet viks upp och ihop:


Alla mått du behöver till kortet.
Tänk på att centimeter-angivelserna inte är helt exakta. Det är bäst att använda
inch-måtten för att få det exakt!




Inga kommentarer: