9 september 2017

Tre canvastavlor för Cili In Papers

Idag tänkte jag visa er de här tre små tavlorna jag gjort för Cili In Papers.
Tavlorna är bara 10x10 cm stora. Det var faktiskt det enda i scrap-väg jag köpte på en resa till Amsterdam i våras! :-D 


Jag började med att grunda canvasdukarna med clear gesso. Man kan såklart använda 
vit eller svart också. Därefter strök jag "lite slarvigt" på texture paste white sand 
som är ett medium som känns ungefär som sån där skrubbkräm man har i duschen! ;-) 
Det är små, fina sandkorn i den. 
Jag hällde på lite mini art stones också medan det var blött.

Jag lät det torka, och målade sen över allt med metallique acrylic paint. 
När det torkat så använde jag pekfingret och applicerade guldfärgad wax paste 
på en del av de korn som står upp på tavlan samt lite runt kanterna. 
Jag stänkte sen också på vinröd mist.


Sen var det dags att göra i ordning dekorationerna. Kaisercraft har gjort dessa 
läckra laserskurna trädekorationer. Jag färgade in dem med den guldfärgade wax pasten
Jag hällde också på lite löst glitter som fastnade fint efter att jag strukit på clear gesso.
 

Bakom trädekorationerna fäste jag en bit utskuren i metallic-glänsande papper från Bazzill
utstansat med en die från Kaisercraft. Jag fäste pappersbiten och trädekorationen med limpistol 
vilket kändes som det allra bästa sättet att fästa de sakerna på den ojämna bakgrunden.

Jag avslutade med att trycka dit några kloka ord. Det är diecuts som hör till 
Kaisercrafts serie Bombay Sunset.


De här är de produkter jag använde.
De finns såklart att köpa hos Cili In Papers.
 

Inga kommentarer: