6 oktober 2017

Ett färgglatt tack-kort för Cili In Papers

Idag kommer det här färgglada kortet i bloggen!
Jag har skapat det för Cili In Papers, med härligt material från Kaisercraft och Prima/Finnabair.



Jag började med att kladda på clear gesso, som då alltså blir genomskinligt när det torkar. 
Men! Innan det torkade så strösslade jag på mini art stones. 
När det torkat så målade jag ovanpå det med turkos akrylfärg från Prima/Finnabair.

När det sen torkat så duttade jag guldfärgad vax på ytan.


Jag stansade ut en bit "nät" ur ett glänsande rosa papper från Bazzill 
med hjälp av en Kaisercraft-die. Jag använde bara halva, 
så jag fick figurklippa så att det blev en fin kant.

Jag använde samma guldfärgade vax på en fin laserskuren trädekoration 
från Kaisercraft. Jag penslade på lite clear gesso och hällde direkt på lite löst glitter.
När kortet torkat helt så fäste jag diecuten och trädekorationen på det. 
Det lilla bladet är en diecut som hör till serien.


Allt material hittar du hos Cili In Papers!

Inga kommentarer: